דבקים לתעשייה

דבקים לתעשייה 1

דבקים לתעשייה | הקדמה

דבקים לתעשייה הינם תרכובות אורגניות ואי-אורגניות שמשתמשים בהם לחבר כמה רכיבים יחדיו. מוצרי דבקים אלו כוללים מוצרים כגון – אקרילי, אפוקסי, פוליאוריטן, סיליקון, ו- חומרי איטום תעשייתיים כמו תרמוסט.  

משתמשים ברוב הדבקים לתעשייה בשביל להדק ולאחד. חומרי איטום תעשייתיים כגון דבקים משמשים לאיטום חורים בין תפרים או משטחים, להכיל נוזלים, למנוע נזילות וחדירת חומרים לא רצויים.

איזה סוגי דבקים לתעשייה קיימים ?

דבקים לתעשייה יכולים להיות מקוטלגים במספר דרכים שונות, אבל לרוב הם מסודרים לפי התרכובת הכימית שלהם (כמו לדוגמא אפוקסי)

או לפי מאפייני הדבקה שלו ( לדוגמא – דבק חם

סוגי הדבקים לתעשייה שתמצאו במאגר של  טכנו – אלקטריק כוללים בין היתר –  אפוקסי , סיליקון , סרטי דבקים ועוד. בנוסף,  תמצאו אצלנו גם מוצרי סיליקון .

דבקים לתעשייה | תרכובות כימיות

דבקים אקריליים לתעשייה

דבקים אקריליים ידועים בעמידות המצויינת שלהם לתנאי מזג האוויר ולזמני היישום המהירים שלהם. ציאנואקרילטים או סופר- גלו, הנם רק חלק מסוגי ה – דבקים האקריליים . 

דבקים לתעשייה | אפוקסי

דבקים אפוקסי הם תרכובות כימיות לחיבור רכיבים. קופולימר, אפוקסי נוצר משני כימיקלים שונים: שרף ו מקשה.  שרפים פנוליים, מלמין ו – פורמלדהיד הם דבקים תרמוסטיים היוצרים קשרים חזקים ובעלי עמידות טובה לטמפרטורות גבוהות. כ – חומרים תרמוסטים, הם דורשים חום או חום ולחץ כדי לרפא וליצור קשר בטוח.

דבקים מפוליאוריטן

דבקי פוליאוריטן מספקים גמישות מעולה ועמידות בפני פגיעות. הם משמשים לעתים קרובות בנגרות גימור ועם פרויקטים של עיבוד עץ.

דבקים לתעשייה מגומי

דבקים וחומרי איטום מגומי מספקים קשרים גמישים מאוד והם מבוססים בדרך כלל על תרכובות בוטאדיאן-סטירן, בוטיל, פוליאיזובוטילן או ניטריל.

דבקים לתעשייה 2 | סרטי הדבקה

דבקים לתעשייה | סיליקון

לדבקים וחומרי איטום סיליקון יש רמה גבוהה של גמישות ועמידות בטמפרטורות גבוהות מאוד. הם משמשים בצנרת כמו גם ביישומים ימיים.

תכונות הדבקה של דבקים לתעשייה

דבקים תעשייתיים המוגדרים גם על ידי תכונות ההידבקות שלהם כוללים דבק חם, רגיש ללחץ ומגע, תרמוסטט ודבקים לריפוי UV (ניתנים לריפוי קרינה ואור).

דבקים חמים לתעשייה

ניתן לרכך או להמיס דבקים לתעשייה בחום, ולתת להם להתקשות או להתקבע על ידי קירור.

הם מאפשרים הסרה או מיקום מחדש של חלקים במהלך ההרכבה.

דבקים רגישים ללחץ

דבקים רגישים ללחץ (PSA) הינם דבקים הנדבקים לרוב המשטחים בלחץ קל מאוד. דבקי המגע מתאימים ליישומים עם שטחי פנים גדולים, או הידוק קשה.

דבקים תרמוסטיים

דבקים תרמוסטיים הם שרפים פולימריים מוצלבים שנוצרו באמצעות חום, או חום ולחץ. הם מציגים עמידות טובה לזחילה ומשמשים למכלולי עומס גבוה.

דבק אולטרה סגול

דבקים לתעשייה המשתמשים באור אולטרה סגול (UV) או במקורות קרינה אחרים כדי להתחיל ריפוי, המאפשר קשר קבוע ללא חימום.

דבקים לתעשייה | סרטי הדבקה 2

מפרטי דבקים לתעשייה

מפרטי הבחירה העיקריים של דבקים לתעשייה הם סוג המצע או תאימות החומר, טמפרטורת השימוש וחוזק השבירה שלהם. אך לרוב, המפרט שבוחרים לפיו את הדבקים לתעשייה הוא טמפרטורת השימוש.


דילוג לתוכן