מלחמים - אילו סוגים קיימים ?

מלחמים נפוצים ביותר בשימוש על ידי אלה המתרגלים אלקטרוניקה כמעט בכל רמה, ממתחילים ועד מקצוענים. מלחמים הם מכשירים פשוטים, כאשר תפקידם העיקרי הוא לחמם בדיל בכדי להמיס אותו ולהעביר ולחבר בין שתי מתכות.  רוב המלחמים מורכבים מגוף חימום חשמלי (ובמקרים מסוימים,  מלהבה ישירה) המספק חום מתמשך לקצה החד, שבו ההלחמה מתבצעת.

סוגי  מלחמים הקיימים בשוק ואצלנו בטכנו-אלקטריק נעים בין הפשוט למאובזר. אם הנכם מלחימים מתחילים כדאי שתבחרו במלחם יותר פשוט, בעוד שאיש מקצוע ותיק עשוי להזדקק למלחם יותר מקצועי בכדי להתמודד עם משימות שונות.

סוגי מלחמים

מלחם אלקטרוניקה

מלחם אלקטרוניקה משמש להלחמות אלקטרוניקה עדינות בדרך כלל בהספקים של 25W עד 90W   –  למלחמים האלקטרוניים יש יציבות מצוינת, עיצוב אחיזה לנוחות, אחריות ארוכה על המוצר עצמו וכן חלקי חילוף שמגיעים שימושיים כאשר אתם מחפשים מלחם מקצועי לעבודה.

מלחם חשמלי

מלחמים חשמליים הינם המועדפים ביותר על ידי מלחימים מתחילים כגון ה TE 150  מכיוון שיש להם גוף חימום חשמלי בתוך מארז פלסטיק המסוגל להספק חשמלי של בין 25 W עד 300 W ובדרך כלל מאוד נוחים ופשוטים לשימוש.

לפעמים, 

יש להם נורת ניאון קטנה בתוכם כדי לציין כוח וקצה ניתן לשינוי, המוחזקת במקומה על ידי להקת מתכת קטנה. לפעמים יש להם רק שני פינים בתקע החשמל, מה שיכול להוות סכנה בטיחותית מכיוון שהקצה עלול להיות חשוף למתחי רשת. עם זאת, אין הרבה תמריץ לגעת בטיפ חם. היתרון הגדול שיש למלחמים אלה שהם מאוד יעילים וחסכוניים. למרות שלעיתים הם נשברים, ניתן להחליף אותם בזול, וכך תוכלו להמשיך שנים לפני שתוציאו אפילו חלקית מעלות תחנות הלחמה מסוימות.25

מלחם חשמלי | מלחמים

מלחם גז

מלחם גז שונה במקצת משאר המלחמים מכיוון שהם אינם זקוקים למקור כוח חשמלי. במקום זאת, הם מסתמכים על אנרגיה כימית הנוצרת באמצעות בעירה של נוזל דליק או גז. לפעמים, ההלחמה מחוממת ישירות על ידי להבה (כגון ביישומי אינסטלציה). שיטה זו משומשת יותר עבור חפצים גדולים ומסיביים.

תפוקת הכוח של מלחם מופעל בגז היא ללא תחרות. במקביל, הם משיגים צפיפות הספק גבוהה בהרבה מזה החשמלי. אפילו להבה קטנה מייצרת אנרגיית חום רבה מאשר מלחם חשמלי בגודל דומה. ההספק נע בין 25W ל-125W בהתאם לגודל. 

החיסרון המשמעותי של מלחמי הגז זה שהם לא בטוחים כמו מלחמים חשמליים. כי לסוג מלחם זה קיים מיכל לחץ גז דליק הנמצא קרוב ללהבה חמה מה שהופך אותו למסוכן במיוחד. זאת אומרת שאם ברצונכם לקנות מלחם גז תהיו בטוחים שאתם יודעים לחלוטין כיצד להשתמש בו

מלחמם גז | מלחמים

ציוד הלחמה

ישנם למעשה ארבעה סוגי ציוד הלחמה שונים הזמינים בשוק. כל מלחם משמש לתעשייה שונה בהתאם לסוג הפרויקט. זה אומר שאם אתם עושים פרויקט על לוח קטן או משתמשים בו לשימוש ביתי, תצטרכו מוט ברזל קטן יותר. אבל, אם אתם עובדים בתעשייה תצטרכו מוט ברזל מתאים עם תחנת עבודה מתאימה.

תחנת הלחמה

תחנת הלחמה מורכבת מעיפרון הלחמה ותחנת כוח אשר באמצעותה ניתן לכוון את הטמפרטורה של קצה המלחם. חלק מהדגמים מגיעים גם עם בקרת טמפרטורה אלקטרונית לדיוק טוב יותר. תחנת הכוח לא רק עוזרת לקצה המלחם להגיע לטמפרטורה הנכונה אלא גם שומרת על הטמפרטורה הזו לאורך כל זמן השימוש.

מלחם תחנה | מלחמים

מלחם אקדח

מלחם אקדח הינו הבחירה האידיאלית עבור מתקינים , טכנאי אלקטרוניקה , מתקיני מערכות רכב, תעשיית הרכב , יישומים ביתיים ופרויקטים של עשה זאת בעצמך. ההבדל העיקרי בין עיפרון לאקדח הלחמה הוא זמן החימום הקצר של האקדח. הם כוללים שנאי להמרת מתח גבוהה למתח נמוך יותר ושנאי נוסף להפקת זרם של מאות אמפר. זרם גבוה זה המיוצר על ידי השנאים הוא אשר מחמם במהירות את קצה ההלחמה

מלחם אקדח | מלחמים

מלחם עיפרון

עיפרון מלחם | מלחמים

אם אתם מחפשים מלחם חסכוני עבור פרויקטים של עשה זאת בעצמך, עיפרון הלחמה יכול להיות הבחירה הטובה ביותר. הם קלים מאוד לשימוש, והעיצוב הקומפקטי שלהם הופך את האחסון לנוח. עם זאת, אלה אינם מומלצים ליישומים מסחריים מכיוון שהם אינם מציעים בקרת טמפרטורה ויישומים אחרים ההכרחיים לתעשייה.

תחנות הלחמה -

תחנות הלחמה לתיקון חוזרות משמשות בדרך כלל במתקנים מסחריים. אלו הן מערכות הלחמה מורכבות המורכבות ממרכיבים רבים ושונים כמו מלחם, פינצטה תרמו, יחידת הלחמה ואקדח אוויר חם. יכולים להיות רכיבים נוספים גם בדגמים מתקדמים. מיותר לציין שתחנות אלו יקרות יותר מעפרונות הלחמה ותחנות הלחמה סטנדרטיות.


דילוג לתוכן