צינורות אוויר - כיצד לבחור ?

טכנו אלקטריק מציעה מספר סוגים של צינורות אוויר גמישים. לכל אחד יש יתרונות מובהקים. הבחירה הנכונה כוללת תחילה הערכה של היישום וסביבת העבודה שבה ישמש הצינור. כדי להדריך אתכם בתהליך הבחירה, פירטנו את ההיבטים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת בחירת צינורות לחץ. לשם הפשטות, חילקנו אותם ל- 5 שלבים

צינורות אוויר - צינור אוויר 8 ממ סגול

מה אורכם הרצוי של הצינורות אוויר ?

ככל שהמרחק בין הכלי הפנאומטי למדחס האוויר גדול יותר, כך נאבד יותר לחץ אוויר. שקלו מה האורך הרצוי כך שהכלי עבודה יהיה קל לשימוש. לדוגמה, אם אתם עוסקים בצביעת רכבים ועבודות פחחות אחרות השתמשו בצינור אוויר ארוך. מהצד השני, בצינור אוויר דחוס קצר לתחנת עבודה קבועה הדורשת פחות תזוזה ממקום למקום.  כך תקטינו את המרחק בין מקור אספקת האוויר לכלי, אך גם תקטינו אובדן לחץ אוויר פוטנציאלי תוך מתן זרימה מספקת כדי שהכלי יפעל כראוי.

בחרו תמיד באורך צינור המאזן יכולות תמרון מקסימליות  לכלי הפנאומטי תוך איבוד לחץ אוויר מינימלי.

מה הקוטר הפנימי הרצוי של הצינור אוויר?

צינורות אוויר גמישים נמדדים לפי הקוטר הפנימי שלהם (או Inside Diameter). ככל שהקוטר הפנימי גדול יותר, כך זרימת האוויר גדולה יותר. בחרו את גודל הקוטר הפנימי בהתבסס על אורכם של ה- צינורות אוויר ועל צריכת האוויר של הכלי עבודה.

צינור לחץ

מה הלחץ המקסימלי של צינור אוויר ?

לצינורות אוויר גמישים יש יכולות שונות. ודאו שאתם יודעים את לחץ העבודה המרבי של  המדחס שלכם או כלי העבודה הפנאומטי האחרים שלכם ובדקו אם הם תואמים לצינורות אוויר הגמישים.

עמידות הצינור ללחץ זה עניין של בטיחות. לחץ העבודה המרבי של הצינור חייב להיות גדול מזה של הכלי הפנאומטי שבו אתם משתמשים. כלי עבודה בלחץ אוויר לעולם לא יוכלו ליצור או לקבל לחץ אוויר גבוה מזה של מערכת האוויר הדחוס.

זה אומר שתצטרכו לבחור צינורות אוויר גמישים על סמך הלחץ הגבוה ביותר שהם יכולים להכיל. כלומר לחץ האוויר המרבי של מערכת הצנרת עצמה. בדקו שוב את נתוני היצרן או התייעצו עם מומחה לפני בחירת צינור אוויר ספציפי.

מערכת ויסות יכולה להפחית את הלחץ שבצינור ללחץ אוויר נמוך מזה שבמדחס. עם זאת, ניתן לשנות בקלות את הגדרות הרגולטור. הגישה הבטוחה ביותר היא בחירת צינורות אוויר דחוס על סמך העובדה שצינור האוויר הגמיש יקבל את אספקת האוויר שלו בלחץ של מערכת האוויר הדחוס. לדוגמה, הלחץ של מערכת אוויר דחוס תעשייתית הוא בדרך כלל בין 90 ל-150 PSI. מיכלי אוויר דורשים שסתום בטיחות ב-150 PSI. רוב הצינורות הגמישים מתוכננים לעמוד בלחץ של לפחות 200 PSI. 

מאילו חומרים עשויים הצינורות האוויר האיכותיים ביותר?

החומרים המשמשים לייצור צינורות אוויר ישפיעו באופן דרסטי על גמישותם, משקלם, ביצועיהם ועמידותם. אם החומר שממנו עשוי הצינור אוויר אינו מתאים לסביבת העבודה, הוא יתקלקל במהירות או יתפקד בצורה גרועה. לדוגמה, כאשר אתם מתכננים להשתמש בצינור בעיקר בחוץ או בחדר קר, בחרו חומר שנועד להישאר גמיש גם בתנאי אקלים אלו.

צינורות האוויר אינם מתאימים לסביבה או ליישומים שלהם אם:

  • אתם מבחינים סדקים הגורמים לנזילת אוויר בצינור
  • הזדקנות מוקדמת
  • ספיגת לכלוך
  • חיבור לא תקין
  • התקשות במזג אוויר קר
  • ריכוך עקב חום
  • נפיחות והתפוצצות
  • בנוסף, הנוזלים (אוויר, מים, חומצות, שמנים, קיטור וכו') הנישאים בצינור הגמיש חייבים להיות תואמים לחומר הצינור. תאימות חומרים יכולה להיות קריטית בסביבות מסוימות, כמו עיבוד מזון ומוצרי נפט.

האם לבחור בצינורות אוויר ישרים או מפותלים?

צינורות אוויר - צינור ספירלי 9 מטר כחול

ישנם שני סוגים שונים של צינורות אוויר.  ראשית, יש את צינור אוויר הסטנדרטי, שהוא שטוח, ללא ספירלות. אתם יכולים לגלגל את הצינור ללולאות לאחסון. אפשר  גם להרכיב אותם על סליל צינור מפותל עם ארכובה המוצמד לקיר. 

הצינור אוויר השני הוא סליל בעל פיתולים קטנים וקבועים. הסלילים מתוחים ובעלי זיכרון, כך שכאשר אתם תשחרר אותו הוא ייסוג לאחסון קל. הבחירה בין השניים היא עניין של העדפה אישי. לדוגמה, מפעלים רבים משתמשים בצינורות החזרה, כך שהם יורדים כאשר אינם בשימוש. ציירים רבים מעדיפים צינור סטנדרטי כי הם לא אוהבים את החוזק של צינור מפותל.


דילוג לתוכן