פטיש חציבה להשכרה - מה צריך לדעת ?

באתר בנייה אנחנו נאלצים לא פעם להרוס כדי לבנות, ושלא תטעו, זה החלק הכי כיפי בעבודה. אם אתם רוצים לחסוך בזמן, פטיש החציבה, " קונגו" , הנו הכלי עבודה האידיאלי עבורכם לשבור קוביות בטון. מאמר זה יסביר בדיו מה אתם צריכים לדעת על פטיש חציבה להשכרה.

פטיש חציבה להשכרה | construction-worker-using-jackhammer-drilling-concrete-surface (1)

מהו פטיש קונגו? ולמה המשתמשים בו ?

פטיש חציבה או קונגו הוא כלי בעל עוצמה רבה המסוגל להרוס משטחים עבים כגון רצפת בטון במינימום מאמץ. ומשומש בתעשייה במספר רב של עבודות:

  • באתרי בנייה גדולים יכול הפטיש
  • חציבה לשבור לוחות או קירות בטון וליצור תעלות.
  • בעבודות ציבוריות וחפירה של שבילי הכניסה ומדרכה
  • בעבודות פיסול וגילוף באבן.
    לכרייה ומחצבות.

סוגי פטישי חציבה להשכרה

הדגמים פנאומטיים הם החזקים ביותר אך גם הכבדים ביותר. הם נקראים פטישי אוויר כי הם צריכים מדחס אוויר. זה בדיוק האוויר שמניע את הבוכנה. השימוש בו שמור לרוב לעבודות גדולות או עבודות ציבוריות (זה דווקא למקצוענים). 

פסלים או אנשי מקצוע באבן משתמשים בפטישים קטנים יותר וניתנים לניהול. אז אם אתם רוצים להרגיש כמו מיכלאנג'לו בפעם הראשונה, עדיף שתבחרו בדגמים הקטנים יותר. ככל שהדגם שבחרתם חזק יותר, כך הוא יצטרך יותר אוויר, אז תצטרכו גם מדחס המסוגל לספק את זרימת האוויר הדרושה לכם. אמצעי זה מגדיל במידה ניכרת את התקציב של הפטיש הפנאומטי שלכם, אם כי השימוש בו יהיה בלתי מוגבל (מים, טמפרטורה וכו') כל עוד המדחס ממשיך להפעיל אותו.

מודלים תרמיים או בנזין משמשים בעיקר בעבודות ציבוריות. הם מאוד כבדים ורועשים בגלל המנוע שמניע את הבוכנה. סוגים אלו של מנועים דורשים תחזוקה. פליטת גזי פליטה מחייבת שימוש בחוץ. 

דגמים חשמליים הם הנפוצים והרב-תכליתיים ביותר. אם אתם רוצים לשבור קיר או לפתוח חלון בחדר סגור, אז זהו הדגם בשבילכם. במקרה זה, הבוכנה מופעלת על ידי מנוע חשמלי דומה לזה של מקדחה.

חלקי פטיש חציבה חשמלי

  • הגנה מפני אבק
  • שיח מנעול
  • מנעול אזמל
  • ידית "D" נוספת
  • התקן נעילת מתג הפעלה/כיבוי
  • מתג הדלק / כבה
  • ידית "D".

יצרנים בדרך כלל כוללים לפחות סוג אחד של אזמל במארז פטיש הקונגו, בדרך כלל האזמל המחודד. עם זאת, בהתאם לצרכיו, אתם יכולים להשכיר ואו לקנות ולהשתמש באיזמלים אחרים.

טרנדים חדשים בעולם פטישי החציבה חשמליים

אחד האתגרים הגדולים ביותר שעמדו בפני יצרניות של פטישי החציבה החשמליים היה התאמת הכוח שלהם לזה של עמיתיהם הפנאומטיים. עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו בשוק פטישי קונגו חשמליים המצוידים במנועים חדשים אשר לא רק בעלי הספק קרוב מאוד או שווה לזה של פטישי החציבה הפנאומטיים, אלא גם מסוגלים להציע זמן עבודה של עד 50%  יותר.

construction-worker-using-jackhammer-drilling-concrete-surface

כמה כוח צריך שיהיה לפטיש חציבה ?

בחירת פטיש קונגו דומה לבחירת רכב. אם מה שאתם מחפשים זה משהו קל לניהול, שמסוגל להיכנס לכל מקום, אז בחרו בדגם המספק קלילות במעבר ממקום למקום. דגם במשקל של עד 5 ק"ג הוא חזק וקל מספיק כדי להתמודד עם עבודות התקנה קטנות ו\או שבירת אריחים בחדר האמבטיה.

אם, לעומת זאת, אתם חושבים לשבור קיר בטון, כדאי להתמקד בדגמים הגדולים ביותר המסוגלים לייצר כוח פגיעה של עד 20 ק"ג. לבסוף, אם אתם רוצים לשבור מדרכה בבת אחת או אם זה עתה קניתם חלקת אדמה ועליכם לבצע עבודות בנייה, תנו עדיפות לדגמים פנאומטיים עם הספק גדול מ-110 ג'ול.

ממה צריך להיזהר כשמשכירים פטיש חציבה ?

אם הנכם משכירים פטיש חציבה חשמלי היזהרו מאוד מלהרטיב את הקונגו במים.  

בנוסף, בהתאם לחומר שאתם חוצבים בו, חלקיקי אבק יכולים להשתחרר, ולכן יש להצטייד ברכיבי ההגנה הבאים: משקפי מגן, מסכת אבק, קסדה וכו'. ואי אפשר לשכוח נעלי בטיחות טובות המסוגלות לשאת לפחות את משקל המכונה.

כשקודחים חור יש לוודא שאין כבלים או צינורות קבורים ולוודא שמקור החשמל שלו (מים, גז, חשמל וכו') מנותק. בעת קידוח, חלקים מסוימים יכולים להגיע לטמפרטורות הרבה מעל 100 מעלות צלזיוס. אל תשכחו ללבוש ביגוד מתאים וכן כפפות כדי למנוע כוויות

והכי חשוב – לפני הריסת קיר יש לבדוק שלא מדובר בקיר תומך בכדי למנוע את קריסתו עליכם או על כל הנוכחים. אלא אם כן אתם מומחי בנייה אמיתיים, התייעצו עם אדריכל בעת ביצוע עבודה בסדר גודל כזה.


דילוג לתוכן