השכרת גנרטורים

גנרטורים הם מכשירים שלעיתים קרובות יכולים לעשות הבדל גדול במצבי חירום. הם עוזרים באספקת החשמל במקרה של תקלה או היכן שאין שקע זמין. בנוסף, זה יכול להיות קשור לבטיחותם, איכותם ואחריותם של המכשירים החשובים ביותר.

מדריך זה יסקור בפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על השכרת גנרטורים, ויספק לכם מידע חשוב שתצטרכו לפני שאתם מחליטים מה נכון לכם.

בגנרטור לא משתמשים רק באתרי הבנייה. גם מאוחר יותר, כאשר המעטפת הושלמה במשך זמן רב ואנרגיה זמינה מהשקע, גנרטור חשמל חירום יכול לספק שירותים שימושיים. לדוגמה, אם אתם רוצים להקים סדנה במרתף, למשל, מבלי להידרש כל הזמן לבלגן של כבלים, תוכלו ליהנות מחופש מרבי עם מחולל חשמל נפרד.

גנרטורים הנם פרקטיים במיוחד לשימוש בגינה ובמרפסת. או אם אתם לדוגמא בחופשה בבקתה בודדה, הרבה יותר נוח אם לא צריך להתפלל שיהיה שם אספקת חשמל סדירה ובטוחה. ככה גם בטיולים ארוכים בטבע, כמו טיולים רגליים או קמפינג, גנרטור יכול להיות מאוד שימושי ומועיל ביותר עבור הסמארטפון או המכשירים החשמליים האחרים.

עלויות קנייה מול השכרת גנרטור

עבור רבים, העלויות הם הגורם המכריע בהחלטה אם לקנות או לשכור גנרטור. השכרת גנרטורים מסחריים היא דרך שכדאי לשקול להפיק חשמל מבלי להשקיע הון כדי לקנות גנרטור. לשימוש לטווח קצר, השכרת גנרטורים היא דרך לא יקרה לחסוך כסף. עם זאת, זה ישתנה באופן דרסטי בטווח הארוך.

גנרטור להשכרה 2

סוגי גנרטורים להשכרה

גנרטורים הם מכונות פשוטות תיאורטית. הם משתמשים במנוע בעירה פנימית כדי לסובב ליבה בסליל וליצור שדה מגנטי שזורם דרך חוטים למקור הצריכה.

גנרטורים לפנאי הם יחידות קטנות וקלות משקל המשמשות בדרך כלל ליישומי מגורים כגון מסיבות גן, הפסקות חשמל פתאומיות, טיולי קמפינג והתקנות קרוואנים. ההספק נע בין 800 ל-3,000 וואט. גנרטורים לשעת חירום משתמשים בהם בדרך כלל בבית על מנת להתמודד עם הפסקות חשמל ממושכות. הם נמצאים לעתים קרובות באזורים כפריים שבהם השבת החשמל לאחר סערה היא בעדיפות נמוכה בהשוואה לתשומת לב עירונית. הביצועים נעים בין 3,000 ל-5,000 וואט.

גנרטורים מקצועיים משרתים מצבי בנייה ותעשייה קלה. הם מגיעים ביחידות ניידות שניתן להעביר או לגרור למקום ולחנות בזמן השימוש. מסופקים בין 5,000 ל-10,000 וואט.

גנרטורים תעשייתיים הם ענקיים בעולם של הגנרטורים להשכרה. מדובר במכונות יקרות שניתן להשתמש בהן כדי להפעיל יישומים גדולים. הספק של גנרטורים תעשייתיים עולה על 10,000 וואט.

גנרטורים - סוגי דלקים

שיקול חשוב נוסף בעת השכרת גנרטור הוא סוג הדלק בו משתמש המכשיר. לכל הגנרטורים להשכרה יש מנועי בעירה פנימית הפועלים על הדלקים הנפוצים הללו: בנזין, פרופאן, גז טבעי, דלק דיזל.

השכרת גנרטורים מסחריים ממעטים להשתמש בבנזין. דיזל הוא הדלק הנפוץ ביותר לגנרטורים תעשייתיים עם פרופאן במקום השני, ואחריו גז טבעי. מצד שני, רוב הגנרטורים להשכרה לפנאי ולבית נוטים לרוב להשתמש בבנזין.

מערכת קירור בגנרטורים

כדי למנוע התחממות יתר, כל הגנרטורים, מהקטנות ועד למכונות תעשייתיות גדולות, דורשים מערכות קירור. שני סוגי קירור משומשים בגנרטורים חשמליים: מקורר אוויר עד 7,500 וואט ומקורר נוזלים מ-7,500 וואט.

מה גודל הגנרטור להשכרה שצריכים ?

הדבר הבא, והחשוב ביותר, הוא קביעת הגודל של הגנרטור שאתם מתכננים לשכור. השיקולים צריכים לכלול את בחירת המתח החשמלי, ההספק הנדרש והפאזה הנדרשת. כל זה מחשב את הביצועים הכוללים. כאן חשוב לקבוע האם הגנרטור יספק חשמל לכל המערכת או רק לפונקציות קריטיות.

יש להתייעץ עם חשמלאי מוסמך או מהנדס חשמל אם יש ספק לגבי חישובי עומס החשמל או דרך התקנת גנרטור להשכרה. בנוסף, למחלקת השירות של חברת השכרת הגנרטורים יש ידע רב וצריכה להיות חלק מצוות החירום בהיערכות להפסקות חשמל.

קבעו עומס חשמלי

מבחינה טכנית, קיימות ארבע שיטות לקביעת עומסי החשמל שעל גנרטור להשכרה לשמור. כל שיטה נוקטת בגישה שונה, אבל מגיעה בערך לאותה מסקנה.

לוקח בחשבון את כל דרישות החשמל הדורשות תחזוקה, כולל צריכה בזמני שיא.

קיבולת עומס מלאה על פי היסטוריה

צורת חישוב מעשית ומהירה שבה נעשה שימוש בגנרטור ביישומים דומים ונמצא כמתאים או לא מספק.

קיבולת עומס מלאה עם שימוש אינטנסיבי במנוע

מנועים חשמליים הם לרוב הצרכנים הגדולים ביותר של צריכת חשמל פתאומית. הם צורכים הרבה יותר חשמל בעת ההפעלה מאשר במהלך הפעולה. אם מספר המנועים החשמליים וצריכת החשמל הנדרשת לא נלקחים בחשבון, סביר להניח שהיחידה קטנה מכדי לעשות את העבודה. ככלל אצבע, מתווספת קיבולת עומס של 25 אחוז עבור קיבולת הגלישה והמנוע החשמלי.

מדידת מטר מרובע

חישוב זה של העומס החשמלי מתאים ביותר לתהליכים פסיביים עם דרישות חשמל קבועות.


דילוג לתוכן