חולץ מיסבים Kasco

חולץ מיסבים Kasco (אפצר) משמש להסרת סטים של מיסבים מציר מסתובב. היישום הנפוץ ביותר שלהם הוא כמיסבים כדוריים או מחודדים בציר מסתובב, כגון זה שבתיבת ההילוכים של מכונית. כלי עבודה אלו אלה עשויים מפלדה, ולכן הם קשים יותר מהחלקים עליהם הם מופעלים. הם בדרך כלל מופעלים ידנית בעזרת ידית.

חלק מ – חולצי המיסבים מופעלים הידראולית, תוך שימוש בבוכנה המופעלת ללחוץ על קצה הציר שעל המיסב. ישנם גם חולצי מיסבים קטנים ברוחב מילימטר במנועים קטנים בעלי מעט כוח סוס.

חולצ מיסבים KASCO

כיצד פועלים חולצי מיסבים?

משתמשים  ב- חולץ מיסבים  בשביל להסיר מיסבים מהפירים או הבתים. והם מגיעים כפנימיים וחיצוניים. הסוג הנפוץ ביותר הוא חולץ מיסבים חיצוני. ניתן להסיר את המיסב או רכיבים אחרים במהירות ובבטחה. על ידי הידוק בורג הכוח, המיסב יימשך מהציר באמצעות הכוח המופעל עליו על ידי הבורג דרך הזרועות.

סוגי חולצי מיסבים

סטים של חולצי מיסבים כוללים בדרך כלל מפצל מיסבים, 2 על 3 זרועות, חולצי מיסבים פנימיים,פטיש מחליק, גשר.

לוח מפצל מיסבים

לוחות מיסבים הם הסוגים הבטוחים ביותר של חולצי מיסבים לשימוש. מנקודת מבט טכנית הם למעשה לא מושכים מכיוון שהם משתמשים במנגנון של דחיפה –  הם נוטים לדחוף ולפצל (להיפגש או להתקבע) עם הפיר.

חולץ מיסבים 2 ו - 3 זרועות

מבין הסוגים הנפוצים ביותר של חולצים להסרתם של סטים מיסבים או גלגלי שיניים. זרועות עם אצבעות בקצה שמתכופפות כדי להגיע מאחורי המיסב. הבורג המרכזי של החולץ סט מיסבים  נדחף לחלק העליון של הציר ולחץ כלפי מעלה מופעל על המיסב. הזרועות והאצבעות ניתנות להפיכה כך שאותו חולץ יכול להכיל את המגוון הרב הקיים לגדלי מסבים וצירים שונים.

חולץ מיסבים פנימי

חולצי מיסבים פנימיים בדרך כלל דומים לחולצי ברגים קטנים מכיוון שיש להם פטיש מחליק לאורך הפיר הדוחף כלפי מעלה ומרעיד את המיסב. הקולט, החלק שנכנס למיסב בקצה ציר החולץ, ניתן להרחבה. 

המשתמש יכול לנעול את הקולט בתוך המיסב, בדרך כלל על ידי סיבוב הקולט חזק יותר על ציר החוץ מיסבים Kasco. על ידי הפעלת פטיש מחליק הרחק מהמיסב ואל מעלה לכיוון המשתמש, הפטיש של הכלי יעביר את הדחף כלפי מעלה אל התותב ויוציא אותו מהחור שלו.

חולץ סרגל מפריד מיסבים

חולץ בסגנון סרגל מושחל בתוך מפריד מיסבים מספק יכולת הגעה אל מאחורי רכיבים כאשר אין יכולת אחיזה טובה בכלל.

חולץ מיסבים KASCO

חולץ מיסבים חיצוני

משתמשים בחולצים ידניים חיצוניים כאשר מיסב מותקן על פיר. כאשר הוא מהודק, בורג הכוח נדחף אל קצה הציר, והזרועות אוחזות בקוטר החיצוני של המיסב. ידית או מפתח ברגים משמשים להידוק ידני. עם כל הידוק של בורג הכוח, הלסתות מאלצות את המיסב לאורך הציר לכיוון המושך. חולצי מיסבים אלה משמשים בדרך כלל להסרת מיסבים קטנים. ניתן להפוך את הזרועות בחלק מהחולצים כדי לתפקד כחולצים פנימיים. 

חולץ מיסבים הידראולי חיצוניים

משתמש בהידראוליקה כדי להפעיל כוח על בורג הכוח. חולצים הידראוליים אידיאליים עבור יישומים כבדים מכיוון שהם דורשים מעט מאמץ ידני.

 

חולץ מיסבים פנאומטי חיצוני

משתמש בצילינדר פנאומטי. על ידי לחיצה על הצילינדר הפנאומטי באוויר, בורג הכוח נדחק כנגד הפיר, ומסיר את המיסב. מתאים ליישומים כבדים.

חולץ מיסב עיוור

חולצים מיסבים עיוורים מוחדרים לקוטר הפנימי של המיסב ואוחזים אותו באמצעות הלסתות שלהם. ניתן להרחיב את הלסתות שעל החולץ, בדומה לאופן שבו פועל בורג הרחבה, או לטלטלו באמצעות פטיש מחליק, המעביר כוח פגיעה למיסב מבלי שיפגע במיסב עצמו. 

חולץ מיסבים KASCO מאמר

חולצי מיסבים - איך לבחור?

חולץ פנימי או חיצוני ?

ההחלטה הראשונה היא האם יש צורך בחולץ מיסבים חיצוני או פנימי. חולצי מיסבים חיצוניים מסירים מיסבים המורכבים על פיר. חולצי מיסבים פנימיים או עיוורים מסירים מיסבים המותקנים בתוך שקעים.

מפעיל

חולץ המיסבים וסוג המפעיל תלויים בעיקר בגודל המיסב. מיסב קטן אינו זקוק לחולץ הידראולי כבד, בעוד שמיסב בקוטר גדול יתברר כבלתי אפשרי להסיר עם חולץ ידני. עבור מיסבים גדולים, יש להשתמש בחולצים הידראוליים או פנאומטיים כדי להוציא אותם. בדרך כלל, אלה זמינים עבור מיסבים עם קטרים ​​חיצוניים של עד 500 מ"מ.

פיזור וטווח הגעה מקסימלי

הפיזור המקסימלי הוא הרוחב שאליהם הזרועות יכולות להגיע כדי להתאים סביב מיסב טווח ההגעה המקסימלי הוא המרחק בין קצה בורג הכוח לבין הנקודה בגב המיסב שבה הזרועות אוחזות. יש צורך במדידה קפדנית כדי להבטיח את חולץ המיסבים הנכון מצוין עבור היישום


דילוג לתוכן