חידוש דק ב - 4 שלבים פשוטים

הדק שלכם מוסיף יופי וערך לבית שלכם. לדק חיצוני יש מטרות רבות כגון –  להוות נווה מדבר מהשמש, או מקום מיוחד לארח בו חברים ובני משפחה. עם תשומת לב ואכפתיות, המרחב החיצוני הזה יכול לשרת אתכם שנים רבות. הדרך הטובה ביותר להאריך את חיי העץ דק שלכם היא לזהות מתי הגיע הזמן לחידוש דק. תחזוקת הדק קלה כאשר היא נעשית כראוי ולעתים קרובות.

העץ דק שלכם בבית חשוף לתנאי מזג אוויר קשים ביותר,  ולכן חשוב לטפל בכל נזק שעלול להיגרם מהרגע הראשון במקום לדחות ולתת למצבו להידרדר ולהפוך לבעיה גדולה יותר בהמשך הדרך. אם אתם שיפוצניקים חובבים ורוצים לעשות זאת בעצמכם, זה הזמן המושלם להפשיל שרוולים ולתת לדק שלכם את האהבה והטיפול המסור המגיעים להם.

במאמר זה תלמדו כיצד לחדש דקים, בארבעה שלבים, ללא צורך בהתערבות מקצועית. בצעו את השלבים הבאים כדי שהדק הישן שלכם ייראה כמו חדש תוך זמן קצר 🙂 

חידוש דק

צבע לדק - מהו?

צבעים לדק עשויים מחומר בסיס אקרילי הניתן לצביעה לאורך זמן עם מעכבי UV ותוספת חומרים מוצקים ( תחמוצת אלומיניום או חול). המוצקים מספקים מרקם ומחזיקים את המוצר יחד (כמו אגרגט בבטון). מותגים מסוימים של צבע לדק עץ מאפשרים לעץ לנשום אך בו זמנית גם דוחים מים, בעוד שאחרים יוצרים מחסום בלתי חדיר.

WhatsApp Image 2022-03-30 at 10.35.00 (3)

עץ לדק - סוגים פופלאריים בישראל

דק עץ איפאה

איפאה, הוא עץ פרקט דרום אמריקאי כמעט קסום. העץ איפאה מתאים לעבודות דק בגלל עמידותו בפני חרקים וריקבון. בנוסף, העץ כל כך קשה, עד כדי כך שקשה לשרוף אותו, מה שהופך אותו ליעיל נגד אש כי הוא צפוף וכבד מאוד.

דק אורן

האורן גדל מהר יותר ולכן בדרך כלל קצת יותר זול. 

יתרונות:

קל לצביעה ושימור

בדרך כלל נשאר קריר באקלים הקשה שלנו

יותר זול

חסרונות:

החסרונות של אורן מבוססים על אופן ההזדקנות שלו:

אורן בדרך כלל אינו מזדקן כמו עצים קשים

אורן נוטה להתכווץ ושייפתחו בו רווחים לאורך זמן,

דק מעץ אורן מתעוות בקלות רבה יותר מאשר עצים קשים.

חידוש דקים

חידוש דקים ב 4 שלבים

בדקו את הדק שלכם 

ההשפעה של תנאי מזג אוויר שונים, כמו גשם וחום גבוה, בשילוב עם נזקי UV יכולים לשבור את המבנה של דק העץ שלכם. בדקו את כל פני השטח של הדק ביסודיות, במיוחד היכן שדק עץ שלכם יוצר מגע עם הקרקע או בחיבורים בין פלטת עץ אחת לשנייה. אתם תרצו לוודא שאין נזק מבני כגון ריקבון עץ.

ניקוי דק

הדק שלכם צריך לעבור ניקוי מדי שנה. שטיפה בלחץ היא השיטה היעילה ביותר להסרת לכלוך והתקלפות צבע מהעץ. אם אתם מתחזקים באופן קבוע את הדק שלכם, אתם אמורים להיות מסוגל לשחזר את העץ של הדק שלכם עם מנקה דקים.

אם אתם משחזרים את הדק החיצוני המוזנח, אחד כזה שצופה בעבר בצבע או הוכתם, ייתכן שתזדקקו למסיר כתמים או מסיר צבע.  חשוב לזכור – תמיד ללבוש ציוד מגן כגון כפפות, ולנקוט את אמצעי הזהירות ההכרחיים כדי להבטיח שהדשא או הגינה שלכם מבודדים מכל מוצר רעיל שתמרחו.

אם יש לכם דק מעץ אורן הצבוע בלכה, יש להסיר את הציפויים החיצוניים עם מדלל צבע ולאחר מכן לנקות היטב. אם לדק שלכם כבר יש גימור ברור, דלגו על שלב של מסיר הצבע, ונקו אותו עם מוצר ניקוי מיוחד לדק עץ.

ניקוי דק

שיוף דק עץ

אתם יכולים לשייף את הדק עץ שלכם עם מלטשת אקצנטרית. אבל שימו לב –  זהו תהליך מאובק מאוד, לכן השתמשו במסכת נשימה, בכפפות עבודה מתאימות ובהגנה על העיניים.

שלב זה חשוב כדי למנוע בעיות עתידיות, אז הקדישו מספיק זמן לשיוף הדק שלכם עד שהוא נקי לחלוטין מטחב, פטריות או ריקבון לפני שתעברו לשלב הבא.

שימון דק איפאה ואורן

השלב האחרון של חידוש הדק שלכם הוא לסיים אותו עם שכבה טריה של שמן דק.

WhatsApp Image 2022-03-30 at 10.35.00

שמן לדק - מהו ?

שמן דק מיוחד יגן על העץ הדק שלכם הן מפני מבלאי והן מקרני UV מזיקות. השמן פועל באופן טבעי כדי להטמיע לחות בעץ, אשר בתורו עוזר להילחם בריקבון. בחירת שמן הדק הטוב ביותר תלויה במראה הרצוי, באופן השימוש, ובסוג העץ שממנו עשוי הדק.

שמני דקים מגיעים במספר צבעים מ – גוון כהה ועשיר ועד ללא גוון לחלוטין. הם אפילו זמינים בצבעים התואמים לעצי הדקים הפופולריים בישראל – איפאה ואורן . שמני דק באופן כללי לא נועדו לשנות באופן דרמטי את מראהו של העץ. יש למרוח כמה שיותר על שכבות עץ דקות, ולהמתין כשבוע לייבושן לפני שימונם מחדש.


דילוג לתוכן