מלחם שקיות ניילון - מה זה?

מלחם שקיות ניילון זאת מכונה המשמשת לאיטום שקיות באמצעות לחץ וחום, היישום שלה נפוץ מאוד בין היתר בתעשיית האריזות. סוגר שקיות זה נמצא בשימוש רב בתחומי הרפואה והמזון, ומשמשים לאטימת מגוון רחב של מוצרי מזון, משקאות, מוצרי קוסמטיקה, אלקטרוניקה ועוד.

מלחם שקיות ניילון מאמר סווירי

מלחמי שקיות ניילון - סוגים

ישנם בעיקר שני סוגים של מלחמי שקיות ניילון – רציף או לא רציף, ויכולים להגיע כ – ידניים או אוטומטיים.

מלחם שקיות רציף

לסוג מלחם שקיות ניילון זה ישנן חגורות נעות שעליהן מונחת השקית המיועדת להלחמה. חגורות אלו יונחו על הפריט, כך שייקחו אותו אוטומטית לקצה, שם מתבצעת פעולת ההלחמה. סוג זה של מלחם שקיות שומר על החום ברציפות, ומכאן שמו. אידיאלי לאריזות מוצרים המכילות פריטים הניתנים למזיגה כגון אבקות או נוזלים.

מלחם שקיות לא רציף

בסוג מלחם שקיות זה, גופי החימום אינם מתחממים ברציפות והחום נוצר רק כאשר זורם זרם. כאשר מניחים שקיות ניילון להלחמה, הן מוחזקות במקום על ידי לחץ. זרם חשמלי מחמם את גוף החימום לזמן מוגדר כדי ליצור את הטמפרטורה הנדרשת. לאחר שהשקית ניילון אטומה ומשחררים, החום מפסיק להיות מופעל על השקית.

מלחם שקיות תעשייתי - מה זה?

בין מלחמי השקיות התעשייתיים, תמצאו גם מכונות אוטומטיות. טוב, הם לא לחלוטין אוטומטיות, מכיוון שתצטרכו להחזיק את השקית ביד. אבל הם ללא ספק המהירות והיעילות ביותר. רק שתדעו שהניסיון שלנו עם מלחמי שקיות אלו תמיד היה חיובי מאוד, מהסיבות שאנו נפרק עבורכם כעת:

  • יכול לאטום מאות שקיות ניילון בדקה
  • מהירות, לחץ וטמפרטורת הלחמה מתכווננות. 
  • יחס פרודוקטיביות מול מחיר ללא תחרות.
  • אוטם שקיות מרוב החומרים בשוק.
  • קל להגדרה, תלוי רק בסוג השקית והחומר שיש להלחים. 

שימושים עיקריים בשוק - מלחם שקיות

אחד היישומים העיקריים למלחם זה בתחום האריזות. שקיות, צנצנות, ידיות וכו. בייצור שקיות או אריזה גמישה נעשה שימוש מלחם שקיות, בין אם לריתוך היקפי של חומר פלסטי או לאיטום קצוותיו.

מלחם תעשייתי זה משמש לחיבור בין LCD (Liquid Crystal Display) ל- PCB (Printed Circuit Board) במוצרי אלקטרוניקה רבים, כמו גם במכשירי רפואה וטלקומוניקציה. בתעשייה הרפואית, תהליך זה משמש גם לאיטום ומניעת כניסת מזהמים במכשירי בדיקה רפואיים, חומרים כירורגיים ומגשי איסוף דגימות.

אילו שקיות אפשר לאטום?

עם מלחם שקיות ניילון ידני ניתן לאטום כל שקית פוליאתילן או פוליפרופילן. עבור שקיות או מוצרים אחרים מורכבים יותר, יהיה צורך ללכת על סוג אחר של מלחם כזה עם פינצטה או דוושה.


דילוג לתוכן